Czy kampania wizerunkowa opłaca się nowym firmom?

Nowe firmy nierzadko stoją przed wielkim problemem dotyczącym dotarcia do swojej grupy odbiorczej. Oprócz działań na Social Mediach oraz odpowiedniej optymalizacji SEO, warto zainwestować w kampanie reklamowe. Który rodzaj reklam wybrać? Dowiesz się z poniższego artykułu. 

KAMPANIA WIZERUNKOWA

Kampania wizerunkowa na Google ADS różni się od tej przeprowadzonej na Facebook ADS. W przypadku promowania postów na Facebooku nawet niewielki budżet i określenie grupy docelowej pozwoli na dotarcie do znacznie większej ilości osób będących potencjalnymi klientami. W przypadku Google tylko wysoki budżet może przynieść oczekiwane rezultaty, gdyż niedoinwestowanie znacznie obniży skuteczność kampanii. 

Dodatkowo kampania wizerunkowa ma sens w przypadku produktów lub usług, przy których proces decyzyjny jest bardziej spontaniczny. Zazwyczaj klienci wybierają markę, którą znają i która zapadła im w pamięci. 

Warto więc skupić się na tym, aby odbiorcy często mieli kontakt z reklamą. Specjaliści uważają, że najbardziej optymalne będzie powyżej 10 takich spotkań. Powinno się również zwrócić uwagę na kreację danej reklamy. Tylko grafiki, filmiki i treści, które przyciągają wzrok, mogą zapaść w pamięć i zaangażować Twoich odbiorców. 

Nierzadko kampania wizerunkowa jest jednocześnie podstawą kampanii sprzedażowej. Tak, jak wyżej wspomnieliśmy – odbiorcy najczęściej kupują produkty marek, które znają i do których mają zaufanie. 

To wszystko pięknie brzmi, prawda? Posłużmy się więc przykładami. Z pewnością zapadła Ci w pamięć którakolwiek reklama świąteczna Allegro. Jest to idealny przykład kampanii wizerunkowej. Czy Coca Cola w zimie kojarzy Ci się tylko z ich własnym Świętym Mikołajem? Jesteśmy pewni, że tak! A bardzo długa, reklama Apartu, na podstawie której powstał nawet odrębny filmik o charakterze humorystycznym? 

Powyższe przykłady potwierdzają, że kampania wizerunkowa się opłaca! O ile jesteś gotowy przeznaczyć na nią nieco więcej budżetu i masz świetny pomysł. 

LEAD GENERATION

“Lead Generation” w języku polskim oznacza generowanie leadów. To nic innego, jak proces pozyskiwania danych kontaktowych do potencjalnych klientów. Niezwykle ważne w tym procesie jest przyciągnięcie uwagi osób, które mogłyby być zainteresowane Twoją ofertą. 

Leadem określamy osobę lub firmę, z którą Twoja marka może współpracować. W marketingu leadem jest osoba lub firma, która dobrowolnie pozostawiła dane za pomocą formularza. 

Generowanie leadów składa się z kilku etapów. Podstawą wszelkich działań jest jednak przejście potencjalnego klienta na Twoją stronę internetową lub profil w Social Mediach. Warto wówczas utworzyć lead magnet, czyli coś, co skutecznie namówi potencjalnego klienta do pozostawienia adresu mailowego lub numeru telefonu. Lead magnet jest wartościowym materiałem, takim jak checklista, e-book, voucher. 

Niezwykle ważne jest również użycie przemyślanego CTA (Call to action), którego zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do wykonania odpowiedniej akcji. 

Formularz powinien zawierać informację jakiej usługi dotyczy i po co będą potrzebne dane pozostawione przez klienta, takimi jak imię i nazwisko, numer telefonu oraz e-mail.  

Przemyślane i dobrze dobrane CTA, odpowiednie treści i nakierowanie odbiorcy po konkretnych działaniach zawartych w lejku marketingowym, pozwoli Ci na pozyskanie znacznie większej liczby leadów. 

Chcesz wiedzieć więcej na temat lejków marketingowych? Koniecznie sprawdź nasz artykuł: LINK

Kampania wizerunkowa zawiera się również w lead generation. Jeżeli Twoje reklamy wyświetlą się odpowiednią ilość razy konkretnym osobom, znacznie szybciej podejmą oni decyzję o pozostawieniu danych osobowych w formularzu kontaktowym. 

Co więcej, dzięki dopasowanemu lead magnetowi budujesz wizerunek eksperta wśród swojej grupy odbiorczej. 

WIZYTÓWKA GOOGLE

Niezwykle ważne w tworzeniu wizerunku wśród Twoich potencjalnych Klientów jest utworzenie wizytówki Google. 

Przyjmijmy prostą sytuację: Twoje kampanie wizerunkowe oraz sprzedażowe Google ADS pojawiły się już potencjalnemu klientowi. Niestety ze względu na swój tryb życia klient ten nie był w stanie sprawdzić oferty w chwili zauważenia reklamy. Postanawia wyszukać Twoją markę w internecie. Bez konkretnej i wypełnionej wizytówki Google wygląda to tak, jakby Twoja marka była firmą widmo. 

Bez wizytówki nie możesz więc zbudować relacji lojalnościowej ze swoimi odbiorcami. Bardzo ważne jest wypełnienie jej w pełni – zaczynając od godzin otwarcia, witryny czy adresu, a kończąc na opiniach. 

Zachęcamy również do proszenia swoich klientów o pozostawienie opinii na wizytówce Google. To z pewnością podwyższy rangę Twojej firmy. Dodatkowo opinie te widoczne są również na Google Maps. 

Optymalizacja wizytówki Google i uzupełnienie jej jak najdokładniej wpływa również na pozycjonowanie Twojej firmy w wyszukiwarce. Co ciekawe – jeśli na stronie swojej firmy prowadzisz bloga możesz promować wybrane wpisy w formie postów na wizytówce. Post składa się ze zdjęcia lub grafiki, a także krótkiego opisu i linku do artykułu. Dodasz go będąc na panelu do zarządzania profilem google Moja Firma. 

Wizytówka Google to również pozycjonowanie lokalne, dzięki któremu można dotrzeć do użytkowników, którzy szukają firm w danej lokalizacji. Strona Twojej firmy wyświetli się wówczas w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 

Podsumowując – czy kampania wizerunkowa jest opłacalna? Zdecydowanie tak! Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że kampania wizerunkowa na Google ADS generuje najlepsze wyniki wtedy, gdy przeznaczymy na niego wystarczająco duży budżet. Mimo to, warto pokazać swoją firmę nowym odbiorcom. Bez tego Twoja firma może zginąć pośród konkurencji. 

Brand new Brand