TikTok Ads – jak skutecznie reklamować się na TikToku’u

TikTok jest jedną z najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie. Jak podaje Sensor Tower w raporcie Q1 2022: Store Intelligence Data Digest, TikTok to najczęściej pobierana aplikacja. Raport głosi, że od początku tego roku aplikacja została ściągnięta ponad 175 mln razy! Aplikacja ta daje możliwość dotarcia do milionów użytkowników, a TikTok Ads pozwoli skutecznie zrealizować cele Twojej firmy.

Czym tak naprawdę jest TikTok?

TikTok jest mobilną aplikacją internetową o chińskiej proweniencji, która powstała we wrześniu 2016 roku. Aplikacja jest jednym z kluczowych kanałów Social Media na świecie. Główną funkcjonalnością tej aplikacji jest tworzenie krótkich materiałów wideo, których treść miała być zbliżona do teledysków muzycznych. Udostępnianie utworzonych materiałów umożliwia interakcje i zaangażowanie użytkowników.

TikTok oferuje opcje edycji utworzonych materiałów. Użytkownicy mają do dyspozycji szeroką gamę filtrów, napisów czy emotikonów.

 

Kto korzysta z TikToka?

Jak podaje Sensor Tower w raporcie Q1 2022 TikTok to najczęściej pobierana aplikacja na świecie. Dane pobrań zebrano w App Store oraz w Sklepie Play między 1 stycznia, a 31 marca 2022, przy czym to pobrania na jednego użytkownika (niezależnie od tego, na ile urządzeń). Raport głosi, że od początku tego roku aplikacja TikTok została ściągnięta ponad 175 mln razy! Na tym nie koniec – w pierwszym kwartale 2021 przekroczył 3,5 mld pobrań! Dotychczas takie liczby były osiągalne tylko dla produktów Meta (dawniej Facebook).

Głównymi użytkownikami aplikacji na świecie są nastolatkowie, którzy stanowią 80% wszystkich użytkowników. Sytuacja wygląda nieco inaczej na rynku polskim, gdzie dominującą grupą użytkowników są młodzi dorośli, w przedziale wiekowym 18-34. Oczywiście nie brakuje również młodzieży 13-17 lat, którzy stanowią 34% wszystkich użytkowników. Polski TikTok cieszy się blisko 8 milionami odbiorców, co niezaprzeczalnie pozwala na dotarcie do grup docelowych.

 

 

Jak reklamować się na TikToku?

TikTok, tak jak inne kanały Social Media, posiada dedykowaną platformę reklamowa, jednak różni się ona od pozostałych. TikTok oprócz reklam in-feed, czyli standardowych reklam w systemie aukcyjnym, oferuje również stworzenie dedykowanych kampanii reklamowych kooperowanych przez zespół kreatywny aplikacji. Dzięki temu aplikacja pozwala dopasować działania do naszych potrzeb i budżetu.

TikTok Ads oferuje dwa sposoby reklamowania – reklama od początku tworzona na TikToku lub dodana bezpośrednio z przenośnego urządzenia.

TikTok Ads Manager

TikTok Ads Manager (TikTok For Business), tak jak Google Ads oferuje nie tylko utworzenie kampanii reklamowych, ale również dodatkowe funkcje, takie jak: konfiguracja zdarzeń w obrębie strony lub aplikacji, dodanie własnych grup odbiorców czy dodanie katalogu produktów. Menedżer reklam na TikToku pozwala ustalić cele firmy, targetowanie czy formaty kreowania przekazu.

Dzięki TikTok Ads Manager mamy dostęp do takich zakładek jak:

  • Campaign, gdzie znajdziemy wszystkie szczegółowe podsumowania kampanii.
  • Creative jest miejscem, gdzie możemy dodać nasze materiały reklamowe.
  • Audience, który wygląda bardzo podobnie do panelu reklamowego Facebook’a, gdzie możemy utworzyć własną grupę odbiorców.
  • Catalog, gdzie znajuje się katalog naszych produktów.
  • Comments umożliwia zarządzanie komentarzami.
  • Instant Pages jest miejscem, w którym możemy tworzyć podstrony. Do naszej dyspozycji są trzy szablony.
  • Reporting pozwala na generowanie raportów z naszych kampanii.

Formaty reklama na TikToku

In-feed Ads – jest to reklama w formie 10-15 sekundowego wideo, które wyświetlane jest w zakładce „Dla ciebie”. Odtwarzana jest automatycznie wraz z dźwiękiem i umożliwia interakcję użytkowników.

TopView – najdłuższa z wyświetlanych reklama, trwające 60 sekund, która wyświetlana jest zaraz po otwarciu aplikacji. Daje to gwarancje wyświetlenia reklamy u każdego użytkownika aplikacji. Wyświetlana jest na pełnym ekranie urządzenia mobilnego wraz z dźwiękiem.

Brand Takeover – najkrótszy format reklamy, który dostępny jest tylko na TikToku. Format ten pozwala na zamieszczenie 3-sekundowej reklamy statycznej, w formie zdjęcia lub 3-5 sekundowego wideo.

Branded Hashtag Challenge – kolejny format reklamy dostępny tylko w aplikacji TikTok. Polega na oznaczaniu materiałów hashtagami marki, które wyświetlane są w zakładce „Odkryj”.

Branded Effects – format reklamy, który stanowi pewny dodatek do głównych wariantów kampanii. Pozwala na utworzenie własnych filtrów, efektów czy naklejek promujących markę, które można wykorzystać w kreacjach reklamowych lub przez użytkowników w ich własnych wideo.

Ograniczenia dotyczące tworzenia materiałów wideo na TikTok’u

TikTok charakteryzuje się łatwością obsługi, jednak przy tworzeniu treści należy pamiętać o pewnej specyfikacji, którą cechuje się ta aplikacja. Czas trwania wideo nie może przekroczyć 60 sekund, zalecana długość takiego nagrania szacuje się od 9 do 15 sekund. Format pionowy jest konieczny dla uzyskania dobrych wyników, a wielkość pliku nie może przekroczyć 500 MB. Planując materiały reklamowe należy uwzględnić wyświetlanie się elementów funkcyjnych, takich jak pasek boczny oraz dolny, które mogą zasłonić istotne elementy wideo.

Zalety korzystania z TikTok Ads

Dlaczego warto skorzystać z TikTok Ads?

  • zaangażowanie użytkowników z TikToka w łatwy sposób możemy zamienić na ruch w naszej witrynie
  • TikTok działa według własnego algorytmu, dzięki czemu dopasowuje treści pod odbiorcę, to działanie umożliwia dotarcie do grup docelowych
  • aplikacja skupia znaczący odsetek osób młodych, których aktywność na takich portalach jak Facebook spada, pozwoli to dotrzeć do nowych użytkowników
  • wyprzedź swoją konkurencję! TikTok to stosunkowo nowa platforma, która pozwala na zbudowanie przewagi konkurencyjnej

Skuteczna reklama na TikToku – co możemy zrobić dla Twojej firmy

TikTok jest jedną z najnowszych form reklamy w Social Mediach, która oferuje dotarcie do nowych klientów w nieszablonowy sposób. Do osiągniecia celów biznesowych oprócz tworzenia materiałów wideo i zasięgów, jakie oferuje aplikacja, potrzebna jest strategia i konsekwentność w działaniu. Istotnym elementem skutecznego działania reklamowego jest mierzenie efektywności kampanii i bieżące monitorowanie konwersji.

Warto pomyśleć o prowadzeniu kampanii reklamowych równolegle na kilku kanałach, co zapewnia dotarcie do większej grupy użytkowników. Pomocny, w tym temacie, może okazać się nasz artykuł pt. „Jak pisać, żeby Facebook lubił nasze treści?”

Jeżeli czujesz, że TikTok Ads nie jest dla Ciebie, a chcesz skutecznie reklamować się na tym medium skontaktuj się z naszym profesjonalnym zespołem. W Brand new Brand skutecznie zaopiekujemy się twoimi Social Mediami.

Brand new Brand