Jak wiadomo Google Ads to obecnie potentat w systemach reklamowych umożliwiający dotarcie do konkretnego użytkownika według jego potrzeb oraz preferencji. Kiedyś Google Adwords, a obecnie Ads pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense.
Jednak, aby zrozumieć, jak Google Ads stało się istnym królem reklamy zacznijmy od początku.
Google Ads to system reklamowy Google, który aż do 2018 roku korzystał z nazwy Google AdWords. Należy pamiętać, że na rynku przeglądarek Google jest niekwestionowanym liderem, dzięki czemu reklamy Google Ads mogą dotrzeć do niemal każdego użytkownika Internetu.
Dodatkowo dzięki ogromnym bazom danych oraz zdolności „uczenia się każdego użytkownika” reklama Google Ads może zostać skrojona do potrzeb reklamodawcy, a także znakomicie dopasowana do potencjalnego klienta. Oznacza to tyle, że przedsiębiorca może docierać ze swoją reklamą do pożądanej grupy odbiorczej, dzięki czemu nie przepala budżetu i maksymalizuje zyski.
Jakie mamy opcje i czemu warto wybrać Google Ads?
Przed epoką Internetu oraz Google Ads banery reklamowe, witryny sklepowe, latające ulotki i broszury towarzyszyły nam na każdym kroku. Była to jednak reklama pasywna, która nie dawała pewności do kogo i czy w ogóle dociera.
Jakby nie patrzeć- niezręcznie i nietaktownie pytać każdego klienta, który to baner lub jakie zjawisko sprawiło, że pojawił się jednak w naszym sklepie.
Kompletnie odmiennie przedstawia się sytuacja w przypadku Google Ads. Jest to reklama inteligentna. Google dostosowuje wyświetlane reklamy do wyszukania konkretnego użytkownika wyszukiwarki. Jak to się dzieje? Są dwie główne metody:
- Poprzez dobór witryn internetowych, na których są wyświetlane określone reklamy.
Na podstawie działania w sieci i zainteresowań użytkownika można wnioskować o jego preferencjach. Wszak nawet najlepsza promocja dojrzewającej wołowiny może mieć marne efekty, gdy wyświetli się na stronie z towarem eko-wegańskim, zaś tofu może nie znaleźć zainteresowania pośród osób przeglądających osprzęt dla masarni.
- Poprzez wybór słów kluczowych, na które wyświetli się reklama Google Ads
Czym są słowa kluczowe? To te wyrazy, które wpisujemy w wyszukiwarkę chcąc coś znaleźć, lub czegoś się dowiedzieć. Jednak sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana niż może się wydawać na pierwszy rzut oka, gdyż mało kto wpisuje do przeglądarki precyzyjną informację, jakie ma w danej chwili intencje. Dodatkowo Google Ads umożliwia nam stwierdzenie, ile osób reklamę dostrzegło oraz ile zareagowało.
I tu pojawia się Bardzo, ale to BARDZO istotna kwestia. Równowagi.
Przeciętny użytkownik przeglądarki wcale nie oczekuje spotkania reklam Google Ads. Najczęściej szuka wiedzy lub opcjonalnie zdjęć uroczych kotów, bądź też innej tematyki, którą przecież Internet jest wypełniony. Gdyby w trakcie takich działań został przytłoczony niechcianymi reklamami, z pewnością znalazłby inną przeglądarkę!
Google, jako globalny lider na rynku przeglądarek, musi dbać o jakość swojego sztandarowego produktu, toteż Google Ads muszą być jednocześnie na tyle liczne i skuteczne, by były dochodowe oraz trafne i nienachalne, tak by nie zniechęcać użytkowników.
W jaki sposób osiągnięto tą równowagę? Ano, za Google Ads stoi cały sztab osób, które dbają, by reklama była tak akceptowalna społecznie, poprawna gramatycznie, jak i na temat!
Pozycja, na jakiej wyświetli się reklama Google Ads, jest ustalana na postawie wyniku jakości reklamy (czyli w gruncie rzeczy, czy dana firma faktycznie może pomóc użytkownikowi przeglądarki w danej chwili na podstawie użytych do wyszukiwania słów oraz szerszego kontekstu) oraz maksymalnej stawki CPC (Cost Per Click- koszt za kliknięcie), która dany reklamodawca jest skłonny zapłacić. W tym miejscu pojawia się pierwsza część odpowiedzi na pytanie zadane w tytule artykułu
W jaki sposób zwiększyć naszą sprzedaż dzięki Google Ads? Bądźmy wyżej na liście wyszukiwania!
Dzięki temu zwiększamy szansę, że klient w potrzebie trafi akurat do nas przy obopólnej radości.
Ale jak to zrobić? Teoretycznie można po prostu więcej zapłacić, ale zwykle niekoniecznie chodzi o takie rozwiązanie, bo nie zawsze musi być ono w stanie w ogóle zapewnić rentowność przedsięwzięcia. W taki sposób koszt pozyskania klienta może nawet przekroczyć zysk z jego zakupów. Na szczęście można o klienta walczyć jakością swojej reklamy Google Ads. Google zwyczajnie opłaca się, gdy użytkownik znajdzie sprawnie rozwiązanie swojego problemu, potencjalny klient chce szybko załatwić temat, a my sprzedać nasz towar czy usługę. W takiej sytuacji każdy z nas otrzymuje to, na czym nam zależy, więc trafne skonfigurowanie naszego Google Ads będzie nie dość, że skuteczniejsze, to jeszcze tańsze!
Wróćmy się więc do naszych dostępnych metod, a konkretnie SŁÓW KLUCZOWYCH.
Poprawne i optymalne użycie słów kluczowych w Google Ads ma znaczenie. Google nie dopytuje użytkownika, o co mu tak naprawdę chodzi, gdy wpisze słowa typu „zamki Kraków”. Czy jest to miłośnik architektury militarnej? A może osoba, której ulubiona kurtka właśnie podczas zwiedzania przestała się zapinać? Mogło się też zdarzyć, że ktoś siedzi właśnie przed zatrzaśniętymi drzwiami do mieszkania.

Reklama musi być celna!
Należy unikać tak wieloznacznych sformułowań, by nasza reklama nie pojawiała się osobom kompletnie niezainteresowanym oferowanym przez nas towarem/ usługą. Jeśli taka reklama się wyświetli to jeszcze za to kliknięcie najprawdopodobniej zapłacimy.
I w drugą stronę- nie można nadmiernie zawęzić momentów, gdy Google Ads wyświetli naszą reklamę. Niewiele osób wpisze we wyszukiwarkę hasło „awaryjna naprawa zamka drzwiowego marki xxx w mieście Kraków”, a przez to reklama owego nieszczęsnego ślusarza może się okazać kompletnie nieskuteczna.
Szczęśliwie w tym miejscu idą z pomocą liczne programy i narzędzia samego Google Ads umożliwiające zbadanie, jak często dany zwrot był wyszukiwany. Jednak to nie koniec – trzeba się zastanowić, czy osoba wpisująca taki zwrot faktycznie jest kimś, kto będzie zainteresowany nasza usługą/produktem czy też roztrwonimy budżet na reklamę w Google Ads.
Poprawne i optymalne reklamowanie się przez Google Ads nie jest tematem, który można otworzyć i zamknąć w jednym, krótkim wpisie. Co więcej – jest to zjawisko zmienne i płynne, więc wymaga stałej kontroli, a w razie potrzeby- również działań naprawczych.
Następną garść informacji zawrę w kolejnym wpisie, tymczasem szczerze zachęcam do korzystania z pomocy naszych specjalistów obeznanych w mechanizmach działania Google Ads.
Oprócz Google Ads zajmujemy się również innymi zagadnieniami związanymi z reklamą i promowaniem Twojego biznesu! Skontaktuj się z nami i przekonaj się, jak wiele może dla Ciebie zdziałać profesjonalna agencja marketingowa.