Działalność w social media jest w obecnych czasach niezwykla ważna jeżeli chcemy tworzyć pozytywny wizerunek firmy. Dlaczego warto? Social media marketing to przede wszystkim reklamy. Obecnie można wypuścić kampanię reklamową na Facebooku, Instagramie, Googlu lub innych portalach społecznościowych. Social media, jak sama nazwa wskazuje, jest jednak czymś więcej, co bezpośrednio łączy się z komunikacją pomiędzy firmą, a jej odbiorcami.
Social media marketing to również rozwój. Otwierając się na nowe formy komunikacji, firmy podnoszą swoje kwalifikacje, dzięki czemu tworzą lub poprawiają własny wizerunek wśród odbiorców. Najważniejszym jest jednak zbudowanie relacji z klientami. Pozwala to na zachęcenie odbiorców do czynnego uczestnictwa w życiu marki. Używając kanałów social media chcemy, aby inni nas poznali, zrozumieli czym się zajmujemy i zauważyli, że zależy nam na ich uwadze.
DLA KOGO SOCIAL MEDIA MARKETING BĘDZIE SKUTECZNY?
Nie można jednoznacznie stwierdzić i wymienić branży, w których działanie w marketingu internetowym byłoby złym wyborem. Firmy, w których działania na kanałach social media są skuteczne, mają najczęściej określoną grupę odbiorców. Regularnie udostępniają treści stricte powiązane z marką. Angażują się w internetowe życie swojej firmy, czytają, reagują i informują swoich klientów.
Niestety z niektórych kanałów social media nie warto korzystać. Są firmy, które mogą być źle odebrane na pewnych mediach społecznościowych. Przykładowo: Tik-Tok to aplikacja częściej pobierana przez osoby młodsze, aniżeli dorosłych. Stąd zainteresowanie firmami budowlanymi lub technicznymi będzie znacznie mniejsze. Warto wówczas wybrać Facebooka, który cieszy się popularnością wśród osób, u których prawdopodobieństwo budowania domu w przyszłości jest większe.
DLACZEGO SOCIAL MEDIA MARKETING NIE ZAWSZE DZIAŁA?
Choć wymienienie branży byłoby ciężkie, tak wypunktowanie błędów, które uniemożliwiają skuteczne działania w social media marketingu jest już prostsze. Są to przede wszystkim:
- źle dobrana grupa odbiorców,
- źle dobrane kanały komunikacji, na których nie ma użytkowników należących do wyżej wspomnianej grupy,
- nieprawidłowa, nierzadko agresywna komunikacja,
- nieregularność i brak zaangażowania.
CZY WARTO?
Wśród wielu branż social media marketing będzie idealnym rozwiązaniem. Przede wszystkim z powodu możliwości prowadzenia komunikacji z odbiorcami, tworzenia relacji pomiędzy firmą a klientami, a także wybiciu się spośród konkurencyjnych biznesów.
W niektórych przypadkach social media marketing nie przyniesie zaskakujących efektów. M. in. z powodu mniejszego budżetu, strategii firmy lub grupy odbiorczej, która niekoniecznie chętnie używa kanałów social media.
Wówczas warto wybrać inne opcje zagwarantowane dzięki marketingowi internetowemu. Przykładem może być SEO lub SEM, a także Google Ads.