Masz swoją firmę. Dopiero zaczynasz lub siedzisz w branży już wiele lat. Właśnie orientujesz się, że potrzebujesz wsparcia marketingowego.
W tym artykule powiemy Ci, jak wybrać agencję marketingową
Samo przedstawienie oferty już dostarcza nam pewnych informacji. Zobacz czy dana osoba, z którą masz nawiązać kontakt, słucha Cię. Sprawdź, czy interesuje ją co chcesz jej powiedzieć. Czy wysłucha dokładnie opisu Twojej firmy oraz wizji na przeprowadzenie współpracy?
To niezwykle istotne, aby osoby, które będą odpowiadały za wizerunek Twojej firmy pamiętały, że to Twoja firma i to Ty decydujesz o jej losach.
Kolejnym ważnym aspektem, na który musisz zwrócić uwagę jest cennik. Wszystkie możliwe usługi za najniższą kwotę? Brzmi świetnie, ale tanie nie zawsze oznacza skuteczne. Poznaj dokładnie ofertę i zadawaj pytania, kiedy coś jest niezrozumiałe. Zaufanie buduje się latami, a nie zapewnieniami. Wybieraj te firmy, które potrafią dopasować zakres działań do wcześniej ustalonego budżetu.
Najważniejsze co musisz sprawdzić podczas researchu to portfolio. Nie to, które wysyła firma czy freelancer. Zapytaj, które konta są przez nich prowadzone. Sprawdź czy ich posty są kreatywne, czy grafiki przyciągają oko, czy nawiązują relację z odbiorcami. Chciałbyś skorzystać z usług takiej firmy po przejrzeniu ich social media? Umowa o poufność nie oznacza braku informacji na temat realizacji. Masz prawo pytać i sprawdzać.
Podpisałeś już umowę z agencją i zastanawiasz się, czy jej działania są odpowiednie? Masz wątpliwości?
Wasza współpraca powinna opierać się na częstej komunikacji. Jeśli rzadko ze sobą rozmawiacie, to nie znaczy, że pracownicy agencji nie chcą zawracać Ci głowy. Feedback, jaki otrzymują od Ciebie powinien być stałą częścią ich pracy.
Czy masz wgląd do ich działań wewnętrznych i reklam? Czy rozplanowanie budżetu jest dla Ciebie klarowne? To Twoje pieniądze i Twoja firma, więc musisz mieć świadomość działań, jakie są podejmowane.
Dowiedz się, kto odpowiada za Social Media Twojej firmy i kampanie reklamowe. Nadzoruje to tylko student, który ma miesięczne doświadczenie w tego typu działaniach i jest tanią siłą roboczą dla agencji, czy specjalista, który pracuje w branży od lat? Nie pozwól, aby na Twoim koncie ktoś się dopiero uczył swojej pracy.
Wybór odpowiedniej osoby lub agencji wcale nie jest łatwy. Nie ufaj samym reklamom -poznaj ludzi, którym chcesz powierzyć swoją firmę.