Jak wybrać domenę sklepu internetowego? – Agencja Marketingowa

Wybór domeny jest niezwykle ważny w procesie tworzenia wizerunku danej marki. Dobrze dobrana jest również świetnym sposobem do dotarcia do znacznie większej liczby klientów. W poniższym artykule odpowiemy na najczęściej pojawiające się pytania powstające podczas wybierania domeny. 

Podstawą obecności w Internecie jest strona internetowa. Wybór domeny jest więc aspektem bazowym pod późniejsze pozycjonowanie tejże strony. Warto jest zadbać o jej jakość już na początku tak, aby nie mieć problemów w kolejnych krokach procesu tworzenia identyfikacji marki w Internecie. 

Czy dodać nazwę marki do domeny?

Tak! Dzięki temu odbiorcom łatwiej będzie skojarzyć dany produkt z marką, co wiąże się również bezpośrednio z jej rozpoznawalnością. 

Warto jednak zwrócić uwagę jak wygląda nazwa firmy. Domena zawierająca przymiotniki, np. doskonała lub najlepsze, będzie miała ograniczoną widoczność w wyszukiwarce Google, ze względu na fakt występowania rankingów używających dokładnie tych samych słów.

Ważne, żeby domena była łatwa do zapamiętania i wymówienia!

PERSONA ZAKUPOWA

Warto również zastanowić się nad charakterystyką psychologiczną. Niezwykle ważne jest określenie czym interesuje się nasz odbiorca lub jakie ma hobby. Jego priorytety i wartości, którymi kieruje się w życiu również powinny być zbliżone do tych proponowanych przez markę. Inaczej komunikacja z taką osobą może być naprawdę utrudniona. 

Wypunktowanie i zrozumienie jak wygląda typowy dzień odbiorców pozwoli na zaplanowanie własnych działań w social media marketingu. Jednocześnie otrzymuje się wówczas odpowiedzi na pytania związane z tym kiedy i jak długo dana osoba przegląda najczęściej media społecznościowe.

Jak długa powinna być domena?

Krótsza domena będzie z pewnością łatwiejsza do zapamiętania. Naturalnym procesem jest umiejętność zapamiętywania krótkich zwrotów, aniżeli długich zdań. Nie powinno się jednak przesadzać ze skróceniem domeny do tego stopnia, że nie będzie się ona kojarzyć z nazwą i profilem marki. 

Jakie rozszerzenie wybrać?

Wśród najczęściej wybieranych rozszerzeń polskich marek jest przede wszystkim .pl, warto jest więc wybrać właśnie to, szczególnie jeśli wśród klientów przeważającą większością są Polacy. Co więcej – to rozszerzenie budzi większe zaufanie, aniżeli końcówki kojarzone z innymi państwami. 

Innym często używanym rozszerzeniem jest .com. Jest ono wybierane głównie w przypadku działalności o charakterze ogólnoświatowym.

Co zrobić gdy wybrana domena jest już zajęta?

Są dwie opcje rozwiązania takiej sytuacji. Po pierwsze – można podjąć się zmiany rozszerzenia. Jeżeli rozszerzenie .pl jest zajęte, warto spróbować z .com.pl, .com lub .eu. 

Drugą opcją jest natomiast zmiana domeny. Niewielka wymiana słów, które mieszczą się w działalności firmy będzie najlepszym wyborem. Trzeba jednak mieć na uwadze, że słowa te muszą kojarzyć się z usługami danej firmy lub jej produktami. 

Choć wybór nazwy domeny mógłby wydawać się prosty, warto zwrócić uwagę na najważniejsze zasady, dzięki którym nasza strona nie zginie w Internecie niezauważona. W celu odpowiedniego doboru domeny lub stworzenia sklepu internetowego zwróć się do ekspertów!

Potrzebujesz wsparcia marketingowego? Umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą. Sprawdź czy możemy Ci pomóc!