Czy posiadasz stronę internetową dla swojego biznesu? Tworząc witryny online liczymy na sukces w postaci dziesiątek lub setek wypełnionych formularzy. Jednak w rzeczywistości nie zawsze tak to wygląda, a baza CRM świeci pustkami. Jeśli z takim problemem zmaga się Twoja firma, sprawdź artykuł i dowiedz się, jakie wymagania powinna spełniać Twoja strona internetowa, aby skutecznie przyciągać klientów.

Kluczowe elementy strony internetowej dla firmy B2B

Zanim zaczniesz pozyskiwać klientów upewnij się, że Twoja strona spełnia wszystkie wymagania, również te techniczne. Dzięki temu masz szansę ułatwić użytkownikom znalezienie Twojej firmy w sieci i usprawniasz ścieżkę konwersji poprzez odpowiednią architekturę. Poniżej przedstawiamy kilka istotnych aspektów, których świadome uwzględnienie może znacząco zwiększyć liczbę konwersji na stronie.

Buyer persona i lejek marketingowy jako baza do architektury strony

Przed rozpoczęciem pracy nad stroną stwórz solidny plan, który wpłynie na skuteczność Twojej witryny. Zacznij od określenia kim jest Twoja grupa docelowa, a następnie przeanalizuj, jak podejmuje ona decyzje. Zastanów się, jakie informacje są dla niej kluczowe, a następnie zaplanuj każdą podstronę tak, aby w pełni odpowiadała oczekiwaniom. Pamiętaj, że poruszanie się po witrynie powinno być zgodne z lejkiem marketingowym, który wyznacza ścieżkę do konwersji. 

Architektura informacji

Na bazie zebranych informacji zaplanuj stronę tak, aby nawigacja była intuicyjna dla użytkownika. Każda podstrona powinna zawierać wartościowe treści i wyraźne CTA (call to action). Dzięki temu zwiększasz szansę, że potencjalny klient wykona pożądaną interakcję, ponieważ będzie miał jasno określoną ścieżkę do konwersji. 

Dobrze przygotowana oferta

Zastanów się, jakich informacji potrzebuje potencjalny klient, aby wziął pod uwagę Twoją ofertę. Kluczowymi aspektami są: cena, korzyści, czas trwania procesu. Sprawdź, co komunikuje Twoja konkurencja i zastanów się, jakie cechy są Twoją unikalną wartością. Doświadczenie i umiejętności Twojej firmy są istotne, ale zamiast ich wymieniać wytłumacz, co dzięki temu zyska Twój klient. Wykorzystaj do tego język korzyści, który pomoże wzmocnić Twój przekaz.

Dogodne formy kontaktu

Pamiętaj, że każdy klient jest inny. Jedni preferują szybką rozmowę przez telefon, kiedy inni wolą wymieniać się informacjami w mailach. Nie pozwól, aby potencjalny klient zrezygnował ze względu na brak możliwości skontaktowania się z Tobą w wygodny dla niego sposób. Aby uniknąć takiej sytuacji, udostępnij na stronie numer telefonu, adres e-mail, a także umieść prosty formularz kontaktowy. 

Kontekstowe CTA

Jak już wiesz, CTA ma duże znaczenie. Istotne jest to, aby wezwanie do działania wzbudzało emocje i chęć do kliknięcia. Dobrą praktyką jest używanie kontekstowego CTA, które jasno określa co wydarzy się po kliknięciu, np: “Pobieram e-book”, “Umów się na bezpłatną konsultację”. Taka praktyka może pomóc Ci w maksymalizowaniu konwersji.

 

Czego jeszcze potrzebuje Twoja strona internetowa? Pobierz darmowy e-book!

Powyżej przedstawiliśmy kilka podstawowych aspektów, które pomogą Ci rozpocząć pracę nad stroną internetową. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jakiego typu treści umieszczać na stronie oraz jakie kwestie techniczne musi spełniać Twoja witryna, pobierz nasz darmowy e-book. Otrzymasz więcej cennych wskazówek, dzięki którym Twoja strona może pomóc Ci zwiększyć konwersję.

Dowiedz się więcej w e-booku!

Pobierz darmowy e-book „13 kroków do strony, która sprzedaje!” i sprawdź czy Twoja strona jest gotowa do pozyskiwania klientów!

Okładka e-booka