“Content is king” jak powiedział Bill Gates. Marketing treści jest zdecydowanie jednym z najważniejszych aspektów marketingu internetowego. Nie wiesz jakie treści udostępniać na swojej stronie oraz Social Mediach? Nie wiesz, jak przyciągnąć uwagę Twoich potencjalnych odbiorców? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak stworzyć plan contentu!

OD CZEGO ZACZĄĆ?

Początkowo musisz zastanowić się co chcesz osiągnąć dzięki tworzonym treściom. Czy jest to zgromadzenie większego ruchu na stronie? Czy może budowanie wizerunku specjalisty? Wśród celów można wymienić wiele aspektów, oprócz tych wymienionych wyżej, to np.: większa ilość leadów, employer branding, zwiększenie świadomości odbiorców na dany temat, ściśle związany z Twoją branżą. 

Jednym z pierwszych Twoich kroków powinno być opisanie Twojej grupy docelowej. Dowiedz się czego mogą szukać w wyszukiwarce i przed jakimi problemami mogą stać. 

Warto również sprawdzić co obecnie “trenduje” wśród Twojej konkurencji, jakie treści tworzą i jakich tematów się podejmują. 

Po określeniu celu powinieneś zrobić research tematów, których chciałbyś się podjąć. To pomoże Ci w ustaleniu co musi znaleźć się w twoim planie contentu, a na co możesz zwrócić uwagę później. 

Content plan to, najprościej ujmując, dokument, w którym odpowiesz na pytanie: jakie treści zostaną umieszczone na Twojej stronie. Pamiętaj, że content nie powinien być tworzony bez planu. Stwórz teksty, które pasują do stylu wcześniej przez Ciebie ustalonego.

GDZIE TWORZYĆ CONTENT?

Content na stronie internetowej to nie tylko treści ofertowe, czy te, które publikujesz na stronie głównej. W przypadku planowaniu contentu skup się również na blogu oraz odpowiednich do swojej branży platformach Social Media

Czy zawsze warto zainwestować w Social Media? Sprawdź odpowiedź na naszym blogu: LINK

Blog

Tworzenie planu treści na bloga rozpocznij od wyżej już wspomnianego celu. Twórz treści evergreen, co oznacza, że tekst jest ponadczasowy, zawierający uniwersalne informacje oraz treści edukacyjno-poradnikowe. 

Wśród treści, które przez długi czas będą aktualne, przez co ruch na stronie nie zatrzyma się tak, jak w przypadku treści dotyczących trendów, są np. poradniki, case studies, czy też odpowiedzi na pytania użytkowników. 

W przypadku artykułów udostępnianych na blogu warto zwrócić uwagę na nagłówki. Odpowiednia ich struktura to niezwykle ważny aspekt dla Twoich odbiorców, gdyż wówczas tekst czyta się znacznie łatwiej i szybciej. Co więcej – struktura nagłówków pozwala Googlowi na zrozumieniu czego dotyczy dana strona i jakie treści się na niej znajdują. Pamiętaj, aby nagłówki były na tyle chwytliwe, by móc przykuć uwagę czytelnika. 

Nie zapomnij o kwestii wizualnej. Dodawanie wielkich bloków tekstów nie ma najmniejszego sensu. Twój potencjalny odbiorca szybko znudzi się niepotrzebną ilością treści. Dodaj również odpowiednią grafikę ściśle powiązaną z Twoim tekstem. 

Zwróć uwagę na CTA, aby umieścić je w widocznym miejscu. Wezwij swoich odbiorców do działania, na którym najbardziej Ci zależy. 

Content to również SEO, czyli działania, dzięki którym uzyskasz wyższą pozycję w wyszukiwarce. Aby dobrze napisać tekst pod SEO musisz skupić się na dwóch najważniejszych punktach planu:

  1. dobór słów kluczowych, 
  2. budowa struktury oraz tworzenie treści. 

Słowa kluczowe możesz znaleźć znając frazy oraz pytania, dzięki którym Twoi klienci znajdują Cię w internecie. Warto skorzystać z narzędzi przygotowanych stricte pod planowanie słów kluczowych. Wśród proponowanych i polecanych jest z pewnością Planner słów kluczowych Google, który nie tylko podpowiada jakich słów możesz użyć, ale również pozwala prognozować prawdopodobną liczbę odwiedzin. 

Nie ma złotej zasady, która określiłaby ilość znaków, jaką powinno się użyć. Dlatego lepszym rozwiązaniem będzie znacznie większe skupienie się na wyczerpaniu tematu oraz informacji, które zaciekawią Twoich odbiorców. Nie oznacza to, że powinno się lać wodę. O wiele bardziej znaczące są treści pełne merytoryki, odpowiadające na problemy potencjalnych klientów. 

Pamiętaj, że tak, jak w przypadku Social Mediów, czy bloga – ważnym jest, aby Twój tekst przyciągał wzrok. Skorzystaj więc z dodawania zdjęć do swoich artykułów. 

Social Media

Content na Social Mediach jest obecnie jednym z najważniejszych aspektów potwierdzenia Twojego wizerunku i widoczności w internecie. Dzięki temu budujesz świadomość swoich odbiorców. 

Twoje kanały na mediach społecznościowych powinny mieć również treści dopasowane do Twoich odbiorców. Niezależnie jednak od wybranych platform, content powinien być wartościowy i odpowiadać na potrzeby pojawiające się wśród potencjalnych klientów. 

Na etapie planowania contentu na Social Media warto zastanowić się nad zasadami, które powinieneś się trzymać. Bardziej wartościowe będą treści proste i zwięzłe, które nie znudzą odbiorców. Nieprzypadkowo Twitter i Facebook blokują możliwość tworzenia zbyt długich wypowiedzi. Ważne jest, aby zaangażował swojego potencjalnego klienta. Skorzystaj z formy CTA, która namówi odbiorcę do zareagowania. 

Media społecznościowe krążą wokół zdjęć. Grafiki lifestylowe z życia Twojej marki będą o wiele lepsze, aniżeli korzystanie ze zdjęć ze stocka. Pokaż swój produkt lub usługę w taki sposób, by zdjęcie wystarczająco kojarzyło się z nią. 

Pamiętaj, aby dopasować content do mediów społecznościowych. Zupełnie inne treści udostępniane są na LinkedInie oraz Instagramie. Jeżeli chcesz przeprowadzić Kampanię Social Media, która opiera się na Twoich produktach – wybierz Facebooka oraz Instagrama. Jeżeli zależy Ci na kampanii wizerunkowej, zdecyduj się na LinkedIna. Twitter będzie natomiast najlepszym rozwiązaniem dla marek, którym zależy na postach lifestylowych i luźnym podejściu do swoich odbiorców.

DLACZEGO CONTENT JEST TAK WAŻNY?

Oprócz zasad SEO i wyższego pozycjonowania, o którym wspomnieliśmy wyżej, content ma jeszcze kilka zadań. Wśród nich na pewno możemy wymienić Twoją kampanię wizerunkową. Wyobraź sobie sklep, który mimo świetnych jakościowo produktów oraz ładnej wizualnie strony, nie tworzy contentu. 

Po pierwsze – nie buduje on w swoich odbiorcach i potencjalnych klientach stanowiska specjalisty i eksperta w swojej dziedzinie. Grupa docelowa nie dowie się, czy jest najlepszy, czy może nie chce ich oszukać.

Po drugie – nie odpowiada on na problemy i pytania potencjalnych klientów. Proces zakupu rozpoczyna się od powstania problemu w odbiorcach. Jeśli sklep nie odpowie na wyzwania, przed którymi stoi grupa docelowa – proces ten może nigdy nie zakończyć się zakupem lub skorzystaniem z usług. 

Content tworzony na bloga oraz Social Media, jest ważny pod względem kształtowania relacji lojalnościowej. Daj swoim odbiorcom podstawę do zaufania i skorzystania z oferty. 

Content powinien być dopasowany do profilu branży. Pamiętaj, aby tworzyć wizerunek eksperta. Wyczerpuj temat na tyle, aby Twoi odbiorcy zrozumieli, że jesteś specjalistą. Szczególnie ważne jest to w przypadku firm księgowych, prawniczych czy agencji marketingowych. Pozostaw w swoich potencjalnych klientach poczucie, że jesteś najlepszy spośród swojej konkurencji. 

Zależy Ci na profesjonalnym contencie na Twojej stronie lub Social Media? Powierz to zadanie profesjonalistom! Skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie strategię opartą o prawdziwe i sprawdzone przez nas działania marketingowe. 

Brand new Brand