Jak przyciągnąć klientów do swojej firmy e-commerce?

Jesteś właścicielem sklepu e-commerce, a mimo niemałego budżetu przeznaczonego na reklamę, Twój sklep nie sprzedaje? Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się, jak przyciągnąć klientów do swojej firmy i zwiększyć sprzedaż! 

SKLEP INTERNETOWY

Zainwestuj w stworzenie sklepu internetowego, aby pozyskać nowych klientów. Profesjonalna strona internetowa to niejako również siedziba Twojej firmy. Potencjalny klient, poszukując odpowiedzi na swój problem lub wyzwanie przed którym stoi, będzie szukał odpowiedniej oferty. Zadbaj więc o to, aby była ona w jasny i spójny sposób pokazana.

Przemyślana strona internetowa to klucz do sukcesu. Upewnij się, że Twoja witryna jest nie tylko ładna, ale przede wszystkim funkcjonalna. 

Pamiętaj, by odpowiednio dobrać domenę Twojej strony. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule: LINK

Zaufaj certyfikowanym ekspertom, którzy zadbają o każdy szczegół Twojego sklepu internetowego. W Brand new Brand przygotujemy stronę, której architektura informacji jest oparta o lejek marketingowy. Dzięki temu będziesz wiedział, jak wygląda ruch Twoich potencjalnych klientów na sklepie. Stworzymy indywidualny projekt, który wyróżni Cię spośród Twojej konkurencji.

UX I OPRAWA GRAFICZNA

Czym jest UX? To User Experience czyli zbiór wyrażeń i doświadczeń użytkowników będących na konkretnej stronie internetowej. Za UX odpowiada UX Designer. Skupia się on przede wszystkim na estetyce serwisu, która bezpośrednio wpływa na satysfakcję klientów korzystających ze strony internetowej. 

Odpowiednio zaprojektowana architektura informacji na stronie pozwala na intuicyjne korzystanie z niej i szybkie odnajdywanie odpowiedzi na problemy, z którym przychodzą klienci. Jej podstawą jest bowiem uwzględnienie potrzeb konsumentów, dzięki czemu treści dopasowane do nich pozwalają na łatwe i przyjemne zakupy. 

Dlaczego UX jest tak ważny? Jeżeli Twój sklep internetowy nie zaprezentuje produktów lub usług w przyjemny sposób, proces zakupowy zamiast być łatwy, jest frustrujący, przez co prawdopodobieństwo powrotu do sklepu niestety drastycznie się zmniejsza. 

Warto również zwrócić uwagę na oprawę graficzną. Nie od dziś powtarza się, że książki nie powinno się oceniać po okładce. W przypadku e-commerce pierwsze wrażenie jest  jednak niezwykle ważne w relacji sklep-klient. Wygląd witryny decyduje, czy klient pozostanie na stronie, czy też wybierze inną należącą do konkurencji. 

Pamiętaj, aby w procesie tworzenia sklepu internetowego, trzymać się identyfikacji wizualnej, którą wybrałeś w związku z tworzeniem firmy. 

BLOG

Prowadzenie bloga i regularne publikowanie na nim artykułów jest również częścią strategii marketingowej. Bieżące udostępnianie treści, odpowiadających na problemy Twoich klientów, pozwolą pozostać w kontakcie z odbiorcami. Treści powinny być wysokiej jakości, gdyż to bezpośrednio wpływa na proces budowania wizerunku marki, jako profesjonalnej i wiarygodnej. 

Ścieżka zakupowa Twoich klientów rozpoczyna się w momencie, gdy uświadamiają sobie oni problem lub wyzwanie, przed którym stoją. Podczas tworzenia treści na bloga zastanów się więc z jakimi problemami mierzą się Twoi odbiorcy. Uwzględnij słowa kluczowe, które mogą oni wpisywać w wyszukiwarce. Użycie tych słów wpływają na poprawę widoczności strony w sieci. Wyszukiwarki indeksują podstrony, w związku z czym podczas wpisania określonych zapytań grupa odbiorcza może znaleźć Twój blog. Co więcej – mogą one przekonać grupę docelową, że to Twoje produkty lub usługi pomogą im rozwiązać ich problemy. 

SOCIAL MEDIA

Aktywnie prowadzone media społecznościowe pozwalają na stworzenie relacji pomiędzy marką, a jej potencjalnymi lub stałymi klientami. 

Pamiętaj jednak, aby w zależności od branży, w jakiej działa Twoja firma, dobrać odpowiednie kanały i platformy. W przypadku Social Media zasada im więcej, tym lepiej, niestety nie działa. Warto jednak kierować się hasłem “less is more”. Wybierz więc kanały, na których spotkasz osoby znajdujące się w grupie odbiorczej. 

Social Media to dodatkowy element potwierdzający słuszność wyboru Twojej marki. Warto zwrócić uwagę na kontakt z odbiorcami. Social proof, czyli społeczny dowód słuszności, polega na tym, że odbiorcy poszukując odpowiednich produktów i usług kierują się opiniami oraz wielkością grupy odbiorczej danej firmy. Z psychologicznego punktu widzenia – im więcej potencjalny klient zobaczy komentarzy i ocen na temat marki, tym szybciej odbierze markę jako profesjonalną i wiarygodną. 

OPINIE I REFERENCJE

Opinie o Twoich produktach są niezwykle ważne dla potencjalnych klientów. To dzięki opiniom mogą mieć pewność, że Twoja firma działa. Wypowiedzi klientów często uznawane są za bardziej wiarygodne, aniżeli treści, które udostępniasz na swoich Social Mediach lub na stronie internetowej. To dzięki nim wzbudzisz zaufanie wśród odbiorców. 

Opinie i referencje są nierzadko podstawą w procesie decydowania. W związku z tym im więcej opinii i komentarzy uzyskujesz od zadowolonych klientów, tym wyższe prawdopodobieństwo, że więcej osób z grupy docelowej zdecyduje się właśnie na Twoją ofertę. 

Nie bój się również odpowiadać na negatywne komentarze. W ten sposób Twoi potencjalni odbiorcy zauważą, że widzisz problem i starasz się go rozwiązać zamiast nie zwracać uwagi na nagły problem. Pamiętaj jednak, że podczas odpowiadania musisz zachować spokój i być kulturalnym, nawet jeśli nie zgadzasz się z negatywną opinią. 

Jeśli poszukujesz firmy, która pomoże Ci w rozwinięciu Twojego sklepu e-commerce, skontaktuj się z nami. Umów się na krótką rozmowę z naszym specjalistą, który zada Ci kilka pytań! 

Brand new Brand