Dlaczego warto zrobić landing page?

Landing page to inaczej strona docelowa, na którą można kierować odbiorców pozyskanych dzięki działającej reklamie. Główna strona internetowa lub sklep internetowy, które posiada dana marka, są oczywiście niezwykle ważne. Warto jest jednak zainwestować również w landing page, przede wszystkim dlatego, że strona ta może być dedykowana jednej usłudze i w pełni ją opisywać.

JAKIE ZALETY MA LANDING PAGE?

Dobrze stworzona strona, uwzględniająca cel, CTA oraz identyfikację wizualną marki, z pewnością jest w stanie poprawić sprzedaż produktów lub usług danej firmy. 

Głównym założeniem landing page’a jest wykonanie konwersji, tzn. oczekiwanego działania odbiorców. Dlatego też, ze względu na różny cel, może ona namawiać personę do różnej czynności. 

Między innymi do: 

  • zakupienia produktu, 
  • pozostawienia danych kontaktowych, np. e-maila,
  • rejestracji,
  • skontaktowania się z ekspertem. 

Dodatkowo, dzięki zawartym na niej wysokiej jakości informacjom nt. danej usługi, potencjalny klient będzie znacznie bardziej zachęcony do skorzystania z oferty lub zainteresowania się marką. Landing page jest niejako przedstawieniem konkretnych treści, przy czym można mieć równocześnie dodatkowo stronę główną. 

Landing page może być również wykorzystywany do uzyskiwania danych kontaktowych od potencjalnych konsumentów, dzięki czemu powiększy liczbę osób, do których będzie można skierować kampanie reklamowe. 

Bezpośrednio na landing page można także przekierowywać ruch z reklamy. Szczególnie jeśli zależy nam na wypromowaniu konkretnej usługi.

Na przykład: jeżeli salon kosmetyczny wprowadza do swojej oferty nową usługę, warto wykonać landing page opisujący ją szczegółowo. Wówczas klient będzie znał odpowiedź na nurtujące go pytania, dzięki czemu proces decyzji może być znacznie skrócony. 

JAKIE SĄ PODSTAWOWE ZASADY TWORZENIA LANDING PAGE?

Pierwszą i podstawową zasadą jest poznanie celu wykonania landing page. Określenie czym zajmuje się firma i jak chcemy ją przedstawić, a także jakie działanie ma wykonać odbiorca na naszej stronie. Ważnym jest, aby nasza strona docelowa realizowała jeden przez nas wyznaczony cel, nie więcej. 

Dzięki sformułowanemu celowi można stworzyć strukturę strony i zaplanować jej wizualizację. Ważną kwestią są  teksty, w tym chwytliwy nagłówek. 

Landing page ma przyciągnąć odbiorcę i przeprowadzić go przez proces poznania, aż do konwersji. Dlatego w trakcie tworzenia trzeba skupić się na treściach ściśle związane z celem. Większa ilość wiadomości niezwiązanych z profilem marki, będzie skutkowała odwróceniem uwagi potencjalnego klienta. 

PERSONA MARKETINGOWA

Aby landing page był dopasowany do odpowiedniego odbiorcy, potrzebne jest wcześniejsze określenie persony marketingowej. Pozwoli to dobrać teksty, grafiki oraz przycisk CTA do grupy docelowej, co bezpośrednio będzie wiązać się z pozyskiwaniem leadów. 

Więcej informacji na temat persony znajdziesz w naszym artykule! Sprawdź go tutaj.

CALL TO ACTION NA LANDING PAGE’U

Warto określić jakie jest CTA (Call To Action), aby przedstawić na jakim zachowaniu odbiorców nam zależy i ułatwić im skontaktowanie się z nami. Może to być przykładowo “skontaktuj się z nami” lub “prześlij formularz”. Przycisk powinien znajdować się na początku strony i być widoczny na pierwszy rzut oka. 

Warto jest umieścić kilka CTA na stronie, aby nasz odbiorca częściej widział kontakt do nas. Dzięki temu łatwiej będzie mu zdecydować się na skorzystanie z oferty firmy.

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w stworzeniu landing page, napisz do nas – nasz specjalista skontaktuje się z Tobą!