Jak znaleźć grupę docelową?

Aby wszelkie działania marketingowe miały sens, trzeba wcześniej określić tzw. personę firmy, czyli klienta idealnego, którego zainteresuje oferta firmy.

Biorąc pod uwagę social media marketing oraz tworzenie relacji z odbiorcami, niezwykle ważnym wydaje się zdefiniowanie rynku docelowego, do którego niejako będą trafiać bezpośrednio wszystkie komunikaty i produkty.

ODBIORCA IDEALNY – CZYLI JAKI?

Personą firmy powinna być osoba, której styl życia, a także zainteresowania pozwolą na zakup produktów lub usług proponowanych przez markę. 

Tworząc charakterystykę takiego odbiorcy warto odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań. 

  1. Ile ma lat?
  2. Jaką ma płeć?
  3. Gdzie mieszka – w mieście czy na wsi?
  4. Jaki jest jej status cywilny? 
  5. Czym zajmuje się na co dzień i jaki jest jej przychód? 

Te kilka odpowiedzi pozwoli Ci zrozumieć kim jest Twój potencjalny klient i jak zachęcić go do skorzystania z oferty firmy. 

PERSONA ZAKUPOWA

Warto również zastanowić się nad charakterystyką psychologiczną. Niezwykle ważne jest określenie czym interesuje się nasz odbiorca lub jakie ma hobby. Jego priorytety i wartości, którymi kieruje się w życiu również powinny być zbliżone do tych proponowanych przez markę. Inaczej komunikacja z taką osobą może być naprawdę utrudniona. 

Wypunktowanie i zrozumienie jak wygląda typowy dzień odbiorców pozwoli na zaplanowanie własnych działań w social media marketingu. Jednocześnie otrzymuje się wówczas odpowiedzi na pytania związane z tym kiedy i jak długo dana osoba przegląda najczęściej media społecznościowe.

SZEROKA CZY WĄSKA – KTÓRĄ GRUPĘ WYBRAĆ?

Szeroka grupa odbiorców z pewnością pozwoli na wygenerowanie ruchu na stronie lub kanałach social media. Jednak czy jest to jednoznaczne ze zwiększeniem sprzedaży? Niekoniecznie. Co więcej – może się to wiązać z wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami, gdyż osoby, do których kierujemy nasze treści mogą być niezadowolone z wyświetlanych postów w mediach społecznościowych. 

Określenie wąskiej grupy pozwoli na udostępnienie treści osobom faktycznie zainteresowanym pewną branżą. Mimo to, firmy nie powinny się zamykać na jedną sprecyzowaną i charakterystyczną grupę. Kreatywność jest najistotniejsza!

DZIAŁAJ!

Kiedy wiesz już do kogo będziesz kierować swoje treści i reklamy, sukces jest coraz bliżej! Postaw na działania krok po kroku, które pozwolą na zrozumienie wielu procesów związanych z grupami odbiorców. 

Dokładnie określ kim jest idealny klient i czego będzie oczekiwał od marki.