Wideo marketing – czyli coś się kręci

Jeśli mowa o strategiach w marketingu internetowym, to wideo marketing jest zdecydowanie jedną z nich. Publikowane treści mają przyciągać uwagę i sprawić, że potencjalny klient zainteresuje się naszą ofertą. Barwne, czasem kontrowersyjne i trafiające w konkretne potrzeby na rynku internetowym, takie właśnie mają być treści prezentowane w materiałach wideo. Mają spełniać główne założenia, jakie stawia firma i być wizytówką tego, na czym znamy się najlepiej.

Ale chwila, co to jest ten wideo marketing?

Jedni nazywają wideo marketing strategią, inni po prostu skuteczną metodą na kontakt z klientem, czyli w skrócie, to pewien sposób na nawiązanie lepszej relacji z odbiorcą. Treści publikowane są na różnych platformach internetowych na przykład:

  • strony internetowe
  • newslettery
  • serwisy wideo (YouTube, Vimeo)
  • serwisy społecznościowe (Instagram, Facebook)

Wideo marketing to nie tylko zamieszczanie krótkich filmików w sieci z produktem w roli głównej.  To szereg wielu możliwości, jakie powstały, aby wykorzystać fakt, że biznes internetowy działa obecnie na światową skalę i ma się bardzo dobrze.

A oto przykłady treści video marketingowych:

  • Blogi video-  czyli współpraca z videoblogerami polegająca na oferowaniu im darmowych produktów w zamian za możliwość pokazania ich w swojej firmie, stosowanie autorytetu, który z pewnością szybciej przyciągnie oko odbiorcy.
  • Webinary (szkolenia w sieci)- pomagają nie tylko wypromować produkt firmy (usługi), ale także zwiększają jej wiarygodność, pozwalają na nawiązanie kontaktu z klientami. Umożliwiają prowadzenie czatu, w którym możemy zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi na pojawiające się wątpliwości. To świetny sposób na kreowanie wizerunku firmy jako eksperta w danej dziedzinie.
  • Poradniki wideo- polegają na promowaniu produktów poprzez przedstawienie ich najciekawszych zastosowań. Przedstawienie rozwiązań najczęstszych problemów, wpływa pozytywnie na odbiór naszej firmy.
  • Wideorecenzje produktów – dzięki tej metodzie klient może zapoznać się z danym produktem przed zakupem, zobaczyć jak działa i jak się prezentuje w rzeczywistości (chociażby tej wirtualnej). Można w ten sposób dowiedzieć się, czy dany produkt jest popularny i czy inni również mają o nim dobre zdanie, potocznie określa się to jako “unboxing”, czyli rozpakowywanie opakowania.

Przyjemne z pożytecznym

Większość czynnych użytkowników platform internetowych mogła oglądać produkty dzięki sklepom internetowym lub stronom. Wideo marketing pozwala na lepsze określenie naszych preferencji i przede wszystkim łatwiejszy sposób komunikacji z klientem.

Platformy internetowe przestały dzięki temu być bezosobowe. Materiały wideo często przedstawiają ludzi odpowiedzialnych za produkt, dzięki czemu wpływają korzystnie na ocieplenie wizerunku firmy.

W skrócie:

  • treści filmowe w znacznym stopniu przykuwają uwagę odbiorców;
  • wideo wzbudza wśród widzów emocje- o wiele bardziej efektownie niż w przypadku innego rodzaju materiałów;
  • treści tworzone w ramach video marketingu są przystępniejsze w odbiorze, niż obszerne artykuły, które tworzone są w ramach strategii content marketingowej;
  • treści filmowe są nazywane przyszłością marketingu internetowego

Pozycjonowanie a wideo marketing – praktyka czyni mistrza

W przeciwieństwie do marketingu treści, materiały wideo podlegają innym zasadom, jeśli chodzi o ich pozycjonowanie. Wyszukiwarka Google może mieć duży problem z analizą filmu, dlatego ważne jest uwzględnienie paru istotnych informacji, to zdecydowanie wspomoże działania SEO.

Istotnie ważną platformą internetową jest YouTube. Możemy tam zamieszczać dłuższe nagrania, które dokładnie zaprezentują, co chcielibyśmy przekazać. Nie ma jednej metody, możemy opublikować krótko metrażowy filmik samego produktu, możemy opowiadać o nim, jak i połączyć wszystko w całość i szerzej przedstawić naszą ofertę. Wszystko zależy od nas i naszej kreatywności.

Bardzo często zdarza się tak, że dopiero po zamieszeniu nagrania, klient wybiera się na naszą stronę, żeby dowiedzieć się jak i gdzie może dostać produkt, który wzbudził w nim zainteresowanie.

Ważne elementy z punktu pozycjonowania wideo, to:

  • odnośniki przychodzące;
  • liczba wyświetleń filmu;
  • komentarze i oceny;
  • liczba subskrybentów i widzów kanału (autorytet kanału);
  • ogólna jakość materiału

Głowa pełna pomysłów – jak?

Media społecznościowe są obecnie najbardziej użytecznym sposobem, jeśli chodzi o marketing. Treści publikowane powinny dostarczać odbiorcom rozrywki, ale przede wszystkim rzetelnych informacji. Możemy mieć wiele dobrych pomysłów, ale musimy jeszcze umieć je przedstawić, zaprezentować. Dobrą zasadą na początek, jest tworzenie takich treści, które interesują i ciekawią nas samych. Trzeba uważać jednak i stale obserwować jakie preferencje występują u odbiorców, to przecież dla nich tworzymy.

Wideo marketing kreuje treści w zależności od potrzeb, jakie uda mu się wybadać na rynku.

Najpierw myślimy, następnie robimy!

Szybciej wykonane wideo nie zawsze idzie w parze z jego wartością marketingową. Warto skupić się na dopracowaniu wszystkich szczegółów, ponieważ po zamieszeniu treści wideo, nie mamy już możliwości edytowania tego, co chcielibyśmy zmienić. Oczywiście istnieje opcja „usuń”, ale użytkownicy potrafią szybko reagować i może mieć to negatywny wpływ na naszą ofertę.

Alternatywna rzeczywistość

Internet to kraina kreatywności, która już dawno stworzyła alternatywną rzeczywistość. Ludzie coraz chętniej korzystają ze wszelkich dostępnych metod, aby zaprezentować swoje „ja” z jak najlepszej strony. Tyczy się to jednostki indywidualnej, jak i wielkich firm. Warto wykreować sposób na siebie i obserwować czego oczekują od nas odbiorcy.

Rozwój firmy zależy od tego, ilu mamy chętnych do korzystania z naszych usług. Niezależnie od tematów, którymi się zajmujemy, warto pamiętać, że zmysł wzroku i słuchu, to najważniejsi ”odbiorcy” wideo marketingu.