Już teraz zamów audyt WCAG 2.1 dla Twojej strony internetowej. Pamiętaj, że ustawa wprowadzająca unijną dyrektywę zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 r.
Nasi specjaliści przeanalizują wszystkie kluczowe elementy, które są niezbędne do poprawy wydajności i skuteczności Twojej witryny.
Po przesłaniu formularza nasz konsultant skontaktuję się z Tobą w celu przeprowadzenia krótkiego briefu. Pomoże Ci określić czy to dobry moment na skorzystanie z naszego audytu.
Audyt WCAG 2.1 to proces oceny dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji, zgodny z wytycznymi zawartymi w standardzie Web Content Accessibility Guidelines (WCAG). WCAG 2.1 jest międzynarodowym standardem, który określa wymagania dotyczące dostosowania treści internetowych, by były one przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami, takich jak ograniczenia wzrokowe, słuchowe, ruchowe czy poznawcze. Wytyczne te są szczególnie istotne dla podmiotów publicznych, które zgodnie z polską ustawą o dostępności cyfrowej z 2019 roku, mają obowiązek wdrożenia rozwiązań zgodnych z WCAG.
Audyt WCAG zyskał dodatkowe znaczenie w związku z wdrażaniem w Polsce wymagań unijnej dyrektywy EAA, za którą odpowiada Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. 26 kwietnia 2024 roku Sejm przyjął ustawę „o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze”. Zgodnie z jej zapisami firmy z branż takich jak bankowość, handel elektroniczny, telekomunikacja czy transport muszą zapewnić zgodność swoich produktów i usług z WCAG 2.1 do 28 czerwca 2025 roku.
Mówiąc wprost, kwestie audytu WCAG powinny zainteresować między innymi właścicieli sklepów internetowych. Jako eksperci w zakresie marketingu online wiemy, że niedopilnowanie kwestii formalnych związanych z wymogami prawnymi często może prowadzić do utraty wielu klientów w bardzo krótkim czasie.
Badanie dostępności serwisów internetowych w ramach audytu WCAG opiera się na analizie kluczowych podstron i elementów, takich jak formularze czy tabele, z wykorzystaniem metodologii opracowanej przez nasz zespół. Składa się na nią analiza techniczna, gdzie identyfikowane są problemy dostępności i sposoby ich rozwiązania. Wynikiem audytu jest szczegółowy raport, opisujący błędy, ich wpływ na użytkowników oraz rekomendacje poprawy, co pomaga usprawnić serwis i dostosować go do standardów WCAG.
Co sprawdzimy w ramach audytu dostępności? W ramach usługi oferowanej przez naszą firmę weryfikacji zostanie poddana poprawność zakodowanego szablonu pod kątem możliwości czytania strony przez czytniki ekranu osobom niewidomym (sprawdzimy go także pod kątem poprawności wyświetlania treści na różnych przeglądarkach), jej wygląd (kontrast, kolor, animacje, które są kluczowe dla osób mających problemy ze wzrokiem) oraz funkcjonalności (przyciski, narzędzia, formularze w celu umożliwienia wygodnego wprowadzania danych).
To, co wyróżnia nas na rynku, to połączenie szerokiej wiedzy z zakresu IT i marketingu internetowego z doświadczeniem biznesowym. Specjaliści Brand new Brand zarekomendują rozwiązania, które pozwolą Twojej firmie wdrożyć wymogi WCAG 2.1, zawarte w Polskim Akcie o Dostępności, z korzyścią dla niej.
W ramach wykonanego audytu otrzymasz:
Jeśli audyt wykaże konieczność wprowadzenia zmian, oferujemy kompleksowe wsparcie we wdrożeniu WCAG 2.1, aby zapewnić pełną dostępność i zgodność z wymaganiami standardu.
Zobacz, co inni o nas mówią!
Masz pytanie lub jesteś zainteresowany współpracą z nami? Zachęcamy do skorzystania z formularza kontaktowego, bądź odwiedzenie naszego biura.