Jak pisać, żeby Facebook lubił nasze treści?

Jak wiadomo okres pandemii to okres rozkwitu załatwiania spraw online, a także czas wielkiego bum dla e-commerse oraz Social Selling. Skoro wizyta u lekarza może się odbyć za pomocą łącza telefonicznego czy światłowodowego to okazuje się, że i płaszcz, wiertarkę czy pierogi można kupić przez Internet. Wiele firm zdało sobie sprawę, że społeczeństwo oczekuje, że one także pojawią się w sieci. Mowa tu nie tylko o stronie czy sklepie internetowym, ale także o profilach na Social Mediach gdzie odbiorcy zapoznają się z marką i oceniają, czy jest ona godna zaufania i czy z nią sympatyzują. Portale społecznościowe to potęga w branży reklamowej. Stanowi bezpośredni dostęp do tysiąca odbiorców, których można przekuć na potencjalnych Klientów.

Jak zbudować relacje z użytkownikiem?

W związku z przedstawioną sytuacją wystąpił pewien problem. Ale jak pisać, aby zarówno odbiorca jak i Facebook „polubili” nasze treści? Jak zbudować relacje z użytkownikiem, aby przyniosła ona sprzedaż?

Nie od dziś wiadomo, że portale społecznościowe działają na zasadach algorytmu. Prawda jest taka, że możesz tworzyć posty niczym Shakespeare naszych czasów, a jeżeli np. Facebook uzna to za niewpisujące się w konwencje to nikt o tym nie usłyszy, a nawet jeśli, to tylko mała grupka odbiorców.

W poniższym artykule znajdziesz kilka rad odnośnie tworzenia contentu na Facebooku, tak aby Twoja kampania Social Media przyniosła oczekiwane KPI.

 

Jak dobrać formę treści na Facebooka?

Po pierwsze zwróć uwagę na formę treści. Algorytm Trending Topics bada czym użytkownik się interesuje. Targetuje treści nie tylko przez reklamy, ale także organicznie. Co to oznacza dla Ciebie jako Firmy? A no to, że gdy wrzucasz same branżowe treści to trafią one do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorczej. Jeżeli zależy Ci na dotarciu do szerszej grupy odbiorczej to zastosuj czasem treść o luźnym przekazie, który nie tylko podbije Twoje zasięgi, ale także sprawi, że staniesz się bardziej sympatyczny w oczach dotychczasowych odbiorców. Każdy czasem potrzebuje trochę swobody. Pamiętaj także, że warto wzywać do interakcji. Tutaj zwróć uwagę, że nie chodzi o same „łapki w górę”. Komentarze i udostępnienia znacznie bardziej podbijają zasięgi!

Po drugie miej na uwadze, że Facebook faworyzuje treści publikowane w czasie rzeczywistym poprzez sprawdzanie Meta Danych z rolki aparatów. Co więcej liczy się także za pośrednictwem czego wrzuciłeś swój post. Portal otacza względami działania, które wpisują się w jego politykę rozwoju,
a wiedz, że Facebook dąży do rozwoju technologii Mobile.

Po trzecie zanim opublikujesz post na portalu zastanów się jaką wartość chcesz przekazać swojemu odbiorcy. To czy chcesz go zainspirować, poinformować, przekazać wiedzę czy też sprawić mu przyjemność również ma znaczenie. Określa to Relevance Score, który jest obliczany na podstawie pozytywnych i negatywnych opinii, jakich oczekujemy od docelowej grupy odbiorców. Im więcej pozytywnych interakcji oczekujemy od reklamy, tym wyższy będzie jej wynik trafności. Tutaj liczymy na jak najwięcej od naszych odbiorców. Reklama, post, które sprawiają przyjemność wykazują znacznie wyższy CTR. W Social Selling niezwykle istotne jest, abyś systematycznie nawiązywał komunikację ze swoimi odbiorcami, także za pomocą krótkich relacji czy tak popularnych ostatnio rolek.

Pisząc posty pamiętaj, że jak mawiał Mikołaj Rej ” (…) Polacy nie gęsi, iż swój język mają”. Znaczy to tyle, że pisząc do polskiego odbiorcy pamiętaj o polskich znakach, interpunkcji oraz ortografii. Czytelny tekst równa się większemu prawdopodobieństwu przeczytania.

Możesz za to dowoli stosować tagi, hasztagi i oznaczenia.

Co z ilością postów?

W końcu wrzucaj tyle postów, ile masz do powiedzenia. Jednak błędem jest publikowanie 2,3 lub więcej zdjęć naraz. Wiedz, że im więcej postów tym lepszy Edge Rank, a portal każdy wpis analizuje osobno. Spraw, aby obserwując Cię użytkownicy czekali z niecierpliwością na Twoje wpisy stosując obietnice rabatów, niespodzianek, nowości, a także ciekawostek z życia firmy.

Podsumowując: redagując wpisy na Facebooka firmowego nie ograniczaj swej kreatywności. Daj się poznać odbiorcy, jednocześnie pamiętając o zasadach działania algorytmów. Jeżeli użytkownik uzna Twoje treści za atrakcyjne to wzrośnie Twój zasięg zarówno organiczny jak i reklamowy. Budując swoją markę zadbaj, aby była ona odbierana jako profesjonalna, ale także od czasu do czasu daj powód do swobodnego uśmiechu swojemu odbiorcy. Nawiązuj relację w ramach procesu sprzedaży tak, aby użytkownik myśląc o branży, w której działasz to Ciebie miał na myśli. Dzięki tym kilku radom podbijesz swoje zasięgi i nie wylądujesz w spamowym kręgu piekła Facebooka.

Jeżeli jednak powyższy artykuł nie dodał Ci odwagi i wolisz, aby specjaliści zajęli się Twoimi profilami na Social Mediach to zapraszam do kontaktu. W Brand new Brand pracują prawdziwi zaklinacze Facebooka, Twittera, Linkedin, a nawet TikToka!

Brand new Brand